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Warlegend-Project (WLP.gg)

darcksephiro

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  1. Bonsoir à tous, Je poste en français car notre communauté encore présente est française et c'est je pense à vous qu'il est important d'apporter des informations en premier lieu. Le projet a eu un coup de pause au niveau du développement ces 3-4 derniers mois pour plusieurs raisons que je vais expliquer. Ensuite, je parlerais de ce qu'on compte faire par la suite et votre rôle à jouer si vous le souhaitez. Dès le re lancement du projet et jusqu'à quelques semaines après l'ouverture, j'ai dépensé (et certains développeurs aussi) une énergie vraiment immense. Résultat, je me suis retrouvé avec des soucis de santés liés à une exposition trop importante à l'ordinateur. De plus, certains le savent peut être mais j'ai un parcours académique assez lourd et WLP avait donc pour but d'être un side projet qui s'est finalement transformé en gouffre à énergie et argent pour une population qui n'est pas restée. J'ai donc du mettre un frein à tout ça et ma motivation avait évidemment énormement baissé au fil du temps. Juste à l'annonce de cette pause, on a commencé à développer une mise à jour qu'on aimerait sortir mais il nous faudra votre aide pour savoir si on part dans une direction qui vous intéresse et si non, que vous nous aidiez avec vos idées. La mise à jour avait pour but d'offrir le contenu suivant : Toutes les Arènes jusqu'à Légion, les BGs aussi, une nouvelle zone shop à Suramar, tous les items jusqu'à Shadowlands transmogrifiable (+ rework de la transmo) et on pensait à un système de loot de transmo aléatoire via BG/Arène/GvG. En plus de ça, les amélirations GvG annoncées auparavant et un système de tournoi d'arène avec cash prize. Pour mettre en place cette mise à jour, on a du apprendre à éditer le client et on a passé pas mal de temps à corriger des détails et des soucis de clipping par exemple. Puis, on a commencé à ralentir et finalement le développement s'est mis en pause, pause nécessaire comme je l'ai indiqué plus haut. Si le serveur reste ouvert malgré la pause ce n'est pas pour rien, WLP a pour but de rester ouvert et évoluer avec les années même si un rythme acharné ne va pas pouvoir être maintenu sans retour de la communauté. De plus, en ouvrant en 2020 le serveur, on a update tous nos scripts de l'époque et donc tout est maintenant plus facilement portable sur d'autres extensions si besoin. Donc la suite c'est quoi ? Je ne sais pas encore quand reprendra le développement, très probablement d'ici quelques semaines. D'ici là, on a besoin de vos retours, ceux qui attendent WLP : quest ce qu'il a manqué au serveur, qu'attendez-vous de nous, que pensez-vous de la mise à jour ? N'hésitez pas à écrire ici ou sur Discord pour discuter avec moi de ce que vous pensez de tout ça et à très vite
  2. darcksephiro

    Accès impossible

    Le serveur a eu un soucis, il est relancé.
  3. Guilds versus Guilds Add a anti reroll system Add penalty if no participation
  4. Guilds player can only have 1 active player in GvG aura Inactive Guilds (a guild that have participated at least once, will now get a penalty if they don't participate)
  5. session.playerReward.guildResults.numItemsByPoint = 1.2 -> 1 session.ELO.scaleFactor = 0 -> 0.3 (Score is reduced proportionally to player amount) Development of restriction by IP in GvG aura & score penalty for inactive guilds is in process
  6. darcksephiro

    Live update

    Been working on the website today: Website New background and few css fixs Fix twitch link to your profile (https://wlp.gg/profile/) Rework how to join to allow people to download patchs directly from website Add Mac tutorial (english only) GvG Ranking: Add last session score change GvG Ranking: add restriction information, GvG Ranking: Add live points details when session is open GvG Ranking: Only show active guilds Add 5v5 Ranking and resize tab Add Server Time and Server Uptime on home page Update feature on home page Launcher We have fixed most of the recent issues we had with the launcher (antivirus, lang issues) Add description Remove admin rights Upload on multiple antivirus platform to make them check our launcher Fix issues with non english/french windows Rework patch update system (not deployed yet) Core - DB Work done yesterday Add fast start arena on Blades's Edge Arena Make auto guild invite cross faction if needed Change few settings on GvG (see GvG topic) Prepare for new items (T10) Tomorrow I will take a look at Eye of Storm and Vmaps that have few issues related to new content we added to the server
  7. Edit of ranking page https://wlp.gg/ranking you will be able to follow the session statut when it is open session.ELO.coefMul = "50" -> 40 (That's the ratio that impact the movement of score, it should increase and decrease a bit slower) session.playerReward.guildResults.numItemsByPoint = 1 -> 1.2 (PvP token per session points)
  8. We have fixed the issue with scoring (just a small miss in loading configuration file) Increase the headquarter.score.contest.maxPoints = 5 -> 10 headquarter.score.capture.maxPoints = 5 -> 10 Increase radius of HQ restriction & HQ Aura to remove ability to send players after they died No duel reward in GvG Aura
  9. Wednesday 23 December 9pm (GMT+1), there will be a GvG test session with new scoring system. Scoring will be way more impacted by session points than before. We will reset all GvG score to make this as clean as possible and announce later the season 2, price pool (real money will be rewared), season length, etc. Thank you for your support. Here is the new session point system: ##################################################### # # AT CLOSE EVENT # ##################################################### # Point if HQ is captured at close headquarter.score.close.basePoints = 3 # Points if HQ hasn't been captured during session headquarter.score.close.noCapturePoints = 1 # Point if HQ was already to guild (cumulated with streak) headquarter.score.close.initialPoints = 0 # Points earned by streak headquarter.score.close.streakPoints = 1 # Maximum points can be earned by streak headquarter.score.close.maxStreaks = 5 ##################################################### # # AT CAPTURE EVENT # ##################################################### # Point when HQ is captured headquarter.score.capture.basePoints = 2 # Max capture rewarded during a session headquarter.score.capture.maxPoints = 5 ##################################################### # # AT CONTEST EVENT # ##################################################### headquarter.score.contest.basePoints = 1 headquarter.score.contest.maxPoints = 5
  10. "L'aveugle ne voit pas, il ressent. Et, paradoxalement, il voit." Platon
  11. Hi everybody, as stated yesterday, season 1 is now over and we will prepare the server for a season 2, not only for Guilds versus Guilds but for all PvP activities. (Rewards will be distributed before season 2 starts) Here, I would like to discuss with you about GvG and changes we have in mind and see with you if you might have suggestions and ideas to improve the system. Season 2 planned changes: Fixed amount of session (1 month = 12 session so probably around 24 - 36 sessions) IP restriction under GvG aura (to avoid reroll abuse) Session points reworks Score computation rework Headquarters change For the moment, those are the changes we have planned to make but maybe new one will come during the development process. Your ideas and suggestions are more than welcome because this time, we will probably add a price pool and exclusives rewards. Restrictions per HQ will remain and be adapted during the season to the current population.
  12. Bonsoir à tous, Je pense qu'il est important d'écrire quelque chose concernant ce qu'il s'est passé ce soir, pourquoi ça s'est passé et ce qui arrivera par la suite. J'ai relancé WLP avec l'envie de faire plaisir à notre communauté et j'ai pris beaucoup de plaisir à développer ce projet. Ca nous a demandé beaucoup de travail mais j'y ai beaucoup appris et ça m'a bien occupé en ces temps particuliers. Au fil du temps, la population a baissé et en soit, ce n'est pas un soucis car le serveur se finance et WLP ce n'est pas un projet de vie mais bien un loisir aujourd'hui. Là où cela devient problématique, c'est que on a encaissé des montagnes de critiques et de suggestions pour qu'au final, après beaucoup d'heures passées, certains ne fassent plus l'effort de venir sur le serveur hors session GvG. Je prends l'exemple d'un joueur qui est venu récemment nous faire la morale et nous expliquer ce qu'il faudrait changer alors qu'il avait joué jusqu'au 25 novembre (soit plus de 3 semaines avant) et qu'il jouait sur d'autres serveurs depuis. On est entré dans un scenario nouveau dans lequel WLP tourne à 5-10-20 joueur la journée, 60-70-80 durant le GvG et n'est plus capable de se développer correctement en terme de population du fait de la spirale dans laquelle le serveur est entré. Le Guildes contre Guildes a demandé et demande encore beaucoup de travail : suivi des session, équilibrage, stream, récompenses et j'en passe. J'ai pris beaucoup de mon temps, alors que le projet n'avait pas vocation à être ce qu'il était par le passé, pour maintenir ce GvG aussi actif que possible et le rendre aussi agréable que possible. Au final, tous ces efforts ne servent pas les intérêts du serveur mais les intérêts de quelques joueurs pour leur 3h de jeu par semaine. Du coup, j'ai dis stop, je ne vais pas continuer mes efforts pour ces gens là et je cloture la saison 1. Le Guildes contre Guildes doit être amélioré mais surtout, la communauté doit grossir. On va donc continuer à développer nos idées et promouvoir le serveur jusqu'à ce qu'on sente que relancer le GvG ne soit pas de l'ordre du paliatif. Certains joueurs ont évoqués la mort du serveur avec la fermeture du GvG, on voit bien qu'ils ne prennent pas le temps de se connecter hors session car ils sauraient que la mort a déjà eu lieu. On va rework le système de point pour que je n'ai plus besoin de justifier chaque session, peut être repenser l'intégration du GvG dans le serveur et préparer une saison 2 digne de ce nom lorsqu'on sera prêt et reposés. On va prendre le temps qu'il nous faudra, même si la saison 2 ne fonctionne pas, on a plus rien à perdre donc le stress n'y est plus. Je tiens à remercier sincèrement et chaleureusement les quelques joueurs qui ont compris la démarche et soutenu le projet hors session, vraiment, votre soutien nous a été essentiel et c'est grâce à vous (uniquement) qu'on a continué à développer toutes ces semaines. Certains ont oubliés que WLP c'était un projet commun, joueurs et équipe et j'en suis atristé. Je suis désolé aussi pour ceux qui ne se connectaient que durant le GvG car ils n'avaient pas d'autre disponibilités, ce sont les victimes colatérales mais heureusement, je le sais, ils ne sont pas très nombreux. De très belles fêtes à vous tous et à bientôt pour ceux qui reviendront et vraiment bon vent pour les autres.
  13. Dear players, Tomorrow 9pm, we will try something on the Guilds versus Guilds. Indeed, we are always looking to improve the system and we had a lot of complains during years about the system. The first thing that will change starting tomorrow and won't be put back is : You won't be able to teleport to your HQ if it is contested. That's why we decided to try tomorrow for 1 session (at least) : Every HQ will be restricted to 5 players per guild meaning that the maximum total amount of players per guild is fixed at 25 which seems reasonable for our current population. It should balance fights and allow smaller guilds to participate. This session won't count meaning that we will rollback GvG stats at pre testing session but we strongly encourage you to participate to give us your feedback. We hope that you will appreciate those changes and we will get something interesting from it. Regards, WLP.gg
  14. Hey everybody, I here to presents and discuss few idea and project we have planned to integrate on WLP.gg in the future. The main objective here is to get your point of view on those ideas and see what we could change and in which order we should apply those things. I am not talking about new battlegrounds and arena as this will be added anyway so those projects are side things we want to add to the realm. Note: Those task won't effect the spell debug work flow or the main issues we are currently working on. Mosts of those systems will be developed aside by other members of the team. Transmogrification system rework With the incoming addition of new extension content such as mounts and items, we think that transmogrification system needs to be reworked retail like. This means that transmogrification are linked to your account and in order to unlock a transmo, you need to earn the item. This is only possible if we add content because for the moment, there aren't enough items to make this system sustainable for us. Arena system Rework We are currently re integrating our solo queue system we had on Battle for Azeroth. It will allow players to join arena without a group AND will open 1v1 Arena BUT in our opinion, WoTLK Arena system is really outdated and a rework could be very interesting. The idea is simple : You don't need to create teams anymore, you only tag as group or solo and have a solo & group rating. It is a BFA like arena system. Battle Royal System Once in a week, players can tag on a NPC by group of 3 (or solo) to join a queue. At event start, all groups of 3 are teleported on Quel'Danas island without stuff and spells rank 1. Players will be able to improve their equipment and spells by opening chests and doing some kind of missions. The zone will be FFA and decrease in size like in every battle royal. The winner team earn rewards. We can also increase the honor rewards in the zone for example so every kind of adjustment is possible. Guilds versus Guilds Scoring System We will rework our scoring system to make it more clear and understandable for you. We will also change session points rewards to give a better incentive to attack HQ. Arena (& Battlegrounds ?) fast start If (enough) players click on an object in the Arena / BG, the timer before start is decreased to make the action start quicker Exclusive Rewards by MMR Players would get access to exclusive rewards based on their MMR in Battlegrounds, Duels, 2v2, 3v3, and Guilds versus Guilds. Arena Gambling When an Arena match start, you will be able to gamble Shop Points on the results with other players. You add for example 1 SP on this match for the team X and if a player accept to add also 1 SP on the team Y, the winner gets everything. This list might get extended in the future so we invite your to check it frequently and interact with us here.
  15. Dear players, We are happy to introduce you what is coming on WLP.gg in the incoming days: New Battlegrounds and Arenas. Assisted by a talented World of Warcraft Model editor, we have already been able to import and make fully work 2 new battlegrounds and 2 new arena maps. What does it means for Warlegend-Project? Wrath of the Lich King has always been a special extension for us and for you. The only weak point in our opinion is the lack of new content because after 10 years of exploitation, most players have experienced everything. That's why, we decided to start working on the introduction of EVERY existing battleground on World of Warcraft on WLP.gg. We started with Cataclysm and Mists of Pandaria as you can imagine but we will apply the process to Warlord of Draenors, Legion, Battle For Azeroth and even Shadowlands. We will mainly take Battlegrounds, Arena but we are thinking about taking a new map for our Mall and also items for transmogrification and mounts. Warlegend-Project is going fun? No, WLP.gg remains a PvP competitive server with custom content meaning that with this process we will simply increase the content available to you but won't change the core gameplay. What does-it mean for me as a player? Basically as a player, the only thing you will have to do is to use our launcher to access the server. Indeed, you will be able to log in without our launcher BUT your in game experience will probably disastrous. Our launcher will update your game with our edited content BUT won't touch your initial game meaning you will be able to play on other servers with the same game. (even if you might won't to after the release 😜) When will this content be available? ASAP! We will try to deploy everything this weekend but no guarantee. We are currently extracting the last arena (Tol'Viron) and will finalize all the tests to make sure we make a clean release. As soon as this content is released, we will start working on Temple of Kotmogu, Silvershard Mines and Deepwind Gorge.
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